屈斜路湖.砂湯

人生有幾多個十年? 睇吓我行先定你行先,如果我行先嘅,咪我等你囖!

Tuesday, August 13, 2013

上香數量

喺古代嘅中國,拿香禮佛,喺從漢武帝開始,佛、道教中,祭拜時嘅必需祭品之一,為何祭拜時要點香?不同數量嘅香,又代表那些不同嘅涵意呢?

香喺佛門一種主要嘅供養具,而佛門嘅供養具除咗表達對老師嘅紀念、見賢思齊之外,都有其深刻嘅表法意義。燃香喺佛法代表持戒,也就喺守規矩,奉公守法。持戒喺佛法修行嘅重要手段,喺得禪定、開智慧嘅基礎。佛門燃香就喺時刻提醒自己持戒,修定,就喺真實永恆嘅芳香。

1柱香:代表虔誠,一心一意。
2柱香:喺拜祖先,拜陰間鬼魂用。
3柱香:代表對三界神明嘅尊敬,有三陽開泰,平平安安嘅涵義。
9柱香:靈子回來會靈,插於內爐,三三得九,表示靈子回來團圓,有收圓嘅涵義。
12柱香:代表十二元神,十二生相,可用於收驚,化煞之用。
36柱香:代表三十六天罡,有重要事情,要上稟天庭諸神,同時也表示對仙佛嘅虔誠跟慎重。
72柱香:代表地煞,為敬供地獄諸神。
108柱香:代表三十六天罡,七十二地煞,眾神全部集結,為咗安壇,舉行法會,演法,調請眾神或制煞之用。

「三柱清香敬眾仙」,敬神點香以一或三柱香最為普遍,其餘五、六、七、九柱子香,等已喺學法弟子所用,用於不同嘅法事,並非一般善信可以用得著嘅。

一或三柱香化燒嘅速度不同,及香灰的形成均嘅代表神明對供奉者嘅訊息啟示(僅供參考)。

本文轉載參考:「小玄子

2 comments:

  1. 原來有咁大學問㗎?? 我每次唔理三七廿一都係de facto三柱香柱添~~ :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. 同常都喺一支或三支,其他數量喺畀啲學法弟子所用。

      純粹作參考,無須太介懷。

      Delete

讓我編織海市蜃樓,一天一天淺醉過一生。